Bismillahirrahmanirrahim

Subahanallah wabihamdihi, Subahanallah wabihamdihi, Subahanallah wabihamdihi
Segala puji bagi Allah yang Maha Mencipta dan bersifat Ar-Rahman dan Ar-Rahim.
Selawat & salam kepada Rasullullah S.A.W, & seluruh keluarga serta sahabat baginda yang dicintai.
Segala yang dicipta pasti akan musnah,
Segala yang baru akan menjadi sejarah,
Segala yang yang bermula pasti akan berakhir...

Selamat datang & Ahlan Wa Sahlan!
Semoga pengalaman diri & curahan minda di dalam blog ini memberi manfaat kepada semua. Amin.
__________________________________________

Tuesday, February 15, 2011

Erti rasa

Kalau di tanya pada diri.
Apa yang aku tahu tentang diri.
Apa yang aku tidak tahu tentang diri.
Kenapa aku enggan melihat.
Pada mata kurniaan Allah.
Tersempitkah pada akal ku.
Terlepaskah dari minda ku.
Apa yang aku tuju hingga aku terlupa.
Rupanya setiap ayat wahai yang bernama sahabatku.
Aku ukir demi kesedaran.
Apa yang kau cari ada pada diri.
Bukakan keredhaan pintu hati.
Kerana setiap ayat yang aku ukir tiada jawapan tiada pertanyaan.
Hanya rasa cinta Allah.
Kasih yang mendalam Rasulullah
dan rasa sayang manusia.
Masjid yang hidup dengan amalan

No comments:

Post a Comment